Nawigacja

Aktualności

Wyświetlany tekst posiada nowszą wersję.

Kliknij tutaj, aby przejść dalej »

Promocja gry „Miś Wojtek” z udziałem senator Anny Marii Anders – Gdańsk, 20 lutego 2018

20 lutego 2018 roku w Szkole Podstawowej nr 57 im. gen. Władysława Andersa w Gdańsku odbędzie się promocja gry „Miś Wojtek”. Gościem honorowym spotkania będzie senator Anna Maria Anders, córka gen. Władysława Andersa.

Odwołujący się do realiów II wojny światowej „Miś Wojtek” ukazuje dzieje Polaków wywiezionych z terenów okupowanych przez Związek Sowiecki i ich długą wędrówkę z Rosji, przez Iran, Palestynę, Egipt i Włochy aż do Szkocji. [...] W grze, podążając szlakiem żołnierzy 2. Korpusu Polskiego, zbieramy pamiątki związane z losami żołnierzy i ich słynnego niedźwiedzia, Wojtka. Kto zbierze najlepszy zbiór pamiątek, zwycięża.

Fragment opisu gry, strona Pamiec.pl

Z wyborem grafiki mieliśmy niemały problem, gdyż otrzymaliśmy wręcz zbyt wiele ciekawych propozycji. I tu skorzystaliśmy z pomocy dzieci, bo to przecież do nich gra miała być skierowana. Pokazaliśmy grupie dzieci kilka projektów graficznych Wojtka, a ponieważ niektórzy odbiorcy jeszcze nie umieli dobrze pisać, każdy oznaczyliśmy inną figurą geometryczną. Dzieci miały narysować na kartce figury z obrazków, które im się najbardziej podobały. Wyniki tej ankiety nas zaskoczyły. Dzieci – pomimo że głosowanie było tajne – prawie jednogłośnie wybrały propozycję Dominiki Kiszkiel.

„Wojtek, czyli jak IPN przygarnął misia” (felieton autora gry Karola Madaja)

Szkoła Podstawowa nr 57 w Gdańsku im. gen. Władysława Andersa to szkoła ogólnodostępna w systemie jednozmianowym w samym Centrum Gdańska przy ul. Aksamitnej 8 z parkingiem, blisko Stoczni Gdańskiej, Placu Solidarności, Kościoła św. Bartłomieja i Kościoła św. Brygidy oraz Muzeum II Wojny Światowej. Nasi uczniowie – współtwórcy przyszłości zdobywają wiedzę, zwiedzając muzea, kościoły, wystawy, wychodząc do kina oraz teatru. [...] Niezwykle cenimy postać naszego Patrona i jesteśmy szczęśliwi, że Miś Wojtek – dzielny i mądry przyjaciel generała Władysława Andersa i jego żołnierzy jest także naszym przyjacielem. Podczas uroczystości szkolnych, dni otwartych zawsze nam towarzyszy, m.in. w grach i zabawach. Dlatego też jesteśmy zaszczyceni, że to właśnie w naszej szkole, jedynej  takiej w Gdańsku, której patronem jest gen. Władysław Anders odbywa się inauguracja gry „Miś Wojtek” przygotowana przez IPN w Gdańsku.

Fragment okolicznościowej informacji przygotowanej przez SP nr 57
(pełna wersja w załączniku)

Uwaga! Wydarzenie ma charakter zamknięty. Natomiast zapraszamy przedstawicieli mediów. Od godz. 10.30 do 10.50 odbędzie się konferencja prasowa z udziałem: Anny Listewnik (dyrektor Szkoły Podstawowej nr 57 im. gen. Władysława Andersa w Gdańsku), senator Anny Marii AndersKarola Madaja (autora gry, p.o. naczelnika Wydziału Edukacji Historycznej Biura Edukacji Narodowej IPN w Warszawie) oraz Krzysztofa Drażby (naczelnika Oddziałowego Biura Edukacji Narodowej IPN w Gdańsku). Szkoła Podstawowa nr 57 im. gen. Władysława Andersa mieści się w centrum Gdańska, przy ulicy Aksamitnej 8.

Od 11.00 do 12.30 odbędzie się promocja gry. W programie przewidziano krótkie przemówienia gości, wprowadzenie historyczne, omówienie zasad gry i pokazową rozgrywkę. Od 13.00 do 14.20 odbędzie się II tura promocji gry z uczniami Szkoły Podstawowej nr 57. W promocji wezmą udział edukatorzy Instytutu Pamięci Narodowej.

Dla dzieci przewidzieliśmy dodatkowe atrakcje: fotościankę z Wojtkiem (a przy niej możliwość zrobienia zdjęcia w hełmie i części munduru), możliwość wykonania lnianej torby albo koszulki z logo 22 Kompanii Zaopatrywania Artylerii.

Szczegółowe informacje o grze „Miś Wojtek” dostępne są na stronie internetowej IPN.